Místostarosta Josef Kukla vyzval občany Nelahozevsi, aby mu zasílali podněty ke změnám jízdního řádu železniční dopravy. Náměty lze zasílat do pondělka 10. března.
Přijaté podněty využije místostarosta na jednání, které k problematice železniční dopravy svolal Středočeský kraj. Ten u Českých drah každoročně objednává dopravní obslužnost na následující rok. V současné době se připravuje jízdní řád na rok 2015 a jednotlivé obce mají příležitost vznést své požadavky. První návrh jízdního řádu je obvykle k dispozici v průběhu léta a obce pak mají ještě jednu možnost se k němu vyjádřit.
Připomínky lze vznášet k následujícím tratím:
- 090 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem – Děčín
- 091 Praha – Kralupy nad Vltavou – Vraňany
- 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno
- 094 Vraňany – Lužec
- 095 Vraňany – Zlonice
- 110 Kralupy nad Vltavou – Louny
- 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary
Kraj na provoz železniční dopravy ročně vynakládá více než miliardu korun ročně. V minulých letech došlo ke značné redukci dotovaných spojů, což se nevyhnulo ani Nelahozevsi. Přesto naší obcí projíždí v pracovních dnech v každém směru 17 spojů denně. Problémem je spíše nevyrovnaná hustota spojů (například z Kralup jede do Nelahozevsi vlak v 18.27 hodin a další až ve 20.26) a zejména chybějící návaznost na další spoje z Kralup nad Vltavou směrem do Neratovic, Kladna či Slaného. Problém nevyhovujících návazností před třemi lety na těchto stránkách precizně popsal Petr Zeman.
Další problémy způsobuje v současné době uzavírka železničního nadjezdu v Nelahozevsi. Na železniční dopravu sice nemá uzavřený nadjezd žádný vliv, značná omezení však přináší výlukový jízdní řád autobusové dopravy. Počet spojů se významně snížil a zhoršily se i návaznosti autobusové a železniční dopravy. Typickým problémem je ranní autobus, který do Kralup přijíždí v 7.37 hodin, přičemž ve stejném okamžiku odjíždí do Prahy rychlík 675 Říp.
(mm)