Dopravní opatření, která se připravují v souvislosti s blížící se rekonstrukcí mostu v Nelahozevsi, budou nakonec o něco tvrdší, než se původně očekávalo. Kromě hlavní silnice bude od pondělka 23. ledna uzavřen i vjezd do ulice Pod Strání z jižní strany, od fotbalového hřiště Viktorie.
Takový je závěr místního šetření, které se před týdnem konalo za účasti zástupců odboru dopravy kralupského úřadu, Obecního úřadu Nelahozeves a policie.
Toto omezení sice znemožní, aby byla ulice Pod Strání používána jako neoficiální objížďka uzavřeného mostu, ale zároveň přinese velké komplikace místním obyvatelům. Při cestě do jižní části Nelahozevsi totiž budou muset jezdit přes Podhořany, Veltrusy a Kralupy nad Vltavou anebo druhou stranou přes Uhy a Lešany.
Další možností bude dojet autem ke hřišti Viktorie, tam vystoupit a zbytek cesty dojít pěšky – průchod pro pěší a pro cyklisty by měl zůstat volný.
Obec původně zvažovala i jiné alternativy – jednou z uvažovaných možností bylo povolení výjimky ze zákazu vjezdu pro místní obyvatele. Proti tomu však byla zejména policie, která upozorňovala, že dodržování takového částečného zákazu by nebylo možné efektivně ohlídat.
Hlavní důvody úplného zákazu vjezdu jsou ale bezpečnostní, neboť v místě křižovatky s hlavní silnicí se bude pohybovat těžká technika včetně jeřábů a úřady nechtějí riskovat.
Plocha nad hřištěm Viktorie má také sloužit k otáčení vozidel údržby, které by se po uzavření mostu neměly kde otočit například při úklidu sněhu.
Referentka odboru dopravy Městského úřadu Kralupy nad Vltavou Martina Pekárková již dříve vyloučila možnost, že by byl pro účely objížďky dočasně otevřen Miřejovický most.
Zkouška otáčení autobusu stále neproběhla
Minulý týden měla také proběhnout zkouška otočení autobusu. Ten by se měl obracet v místě dnešní divoké skládky u silnice. Autobus sice na místo přijel, ale zkouška musela být odložena, protože otoč nebyla ještě stavebně připravena. Průjezd skládkou už byl sice částečně vybudován, samotná otoč však zatím nemá zpevněný povrch. Ten by měli stavaři dokončit do pondělka.
Úspěšnost druhého pokusu je přitom velmi důležitá. Pokud by se totiž zkoušku nepodařilo příští týden úspěšně provést, kralupský úřad by podle sdělení Martiny Pekárkové uzavírku mostu nepovolil.
Kromě toho byl již mezitím vydán objížďkový jízdní řád, který začne platit v pondělí 23. ledna, a to i v případě, že se most tento den neuzavře.
Náklaďáky budou jezdit nejspíš po Zagarolské
Nákladní automobily, které budou přivážet materiál na staveniště a odvážet odpad ze starého mostu, který se bude demolovat, by měly dle sdělení Martiny Pekárkové jezdit do Nelahozevsi ze severní strany, Zagarolskou ulicí podél areálu PTZ. Podmínkou však je, že se podaří úzkou silnicí z Lobče do Nelahozevsi přepravit jeřáb. Ten by pak byl umístěn na jižní straně mostu a veškerý materiál by podával přes železniční trať.
Stavební firma se navíc chystá část odpadu ze starého mostu použít pro výztuž betonových pilotů, které se mají stát základem nového mostu, což by mělo snížit množství přepravovaného materiálu ze staveniště.
Rekonstrukce mostu za 30 milionů korun, která je z větší části financována ze strukturálních fondů Evropské unie, bude probíhat půl roku. Po celou tuto dobu bude Nelahozeves neprůjezdná. Nový most by měl být otevřen nejpozději do konce července letošního roku.
(mm)