Viadukt spojující severní a jižní část Nelahozevsi čeká rozsáhlá rekonstrukce. Práce by měly začít letos na podzim a vyžádají si úplné uzavření dopravy přes most nejméně na půl roku.
V rámci projektu bude stávající viadukt, převádějící hlavní silnici přes železniční trať, zcela zbourán a místo něj bude postaven nový. Ten bude mít širší silnici, chodníky i veřejné osvětlení.
Důvodem pro rekonstrukci mostu je jeho nevyhovující zatížitelnost, nedostatečná šířka a diagnostikou stanovená životnost, která byla již v roce 1999 odhadnuta na 10 až 20 let.
Po dobu rekonstrukce, která by měla být dokončena do poloviny příštího roku, bude doprava v tomto místě zcela uzavřena. To se nepříjemně dotkne zejména obyvatel ulice Pod Strání, kudy by měla vést objízdná trasa pro osobní vozidla. Nákladní automobily budou odkláněny patrně přes Veltrusy a Kralupy nad Vltavou – to si zřejmě vyžádá mj. dočasné zrušení zákazu vjezdu pro nákladní automobily na silnici spojující Lobeč s rozcestím u Lešan. Jednání o dopravních omezeních však ještě nebyla ukončena, nelze tedy vyloučit určité změny.
Náklady na rekonstrukci přesahují 32 miliónu korun, z toho necelých 28 miliónů bude poskytnuto ze strukturálních fondů EU. Zbytek nákladů uhradí Středočeský kraj. Ve výběrovém řízení, které bylo losováním zúženo na pět uchazečů, zvítězila dopravní společnost SMP CZ, která se specializuje mj. na výstavbu a rekonstrukci mostů a tunelů. V minulosti realizovala několik úseků pražského metra, v současné době se podílí na výstavbě tunelu Blanka. Projektovou dokumentaci mostu vypracovala firma APIS z Obříství.
Výstavba nového viaduktu v Nelahozevsi si vyžádá také omezení železniční dopravy, která bude po dobu rekonstrukce svedena na jednu kolej a dojde i určitým úpravám jízdního řádu vlaků Českých drah. Stejně tak dojde k úpravám jízdního řádu autobusů, které se budou před viaduktem z obou stran otáčet.
(mm)