Mezi dětmi i rodiči byla velmi oblíbená. Měla kvalifikaci i praxi, což v naší školce není samozřejmost. Martina Kubátová ve školce vydržela přesně rok – nastoupila na konci října loňského roku za učitelku, která skončila ještě ve zkušební době. Ke konci října letošního roku odešla. Důvody naznačuje v krátkém rozhovoru.
Proč jste odešla z naší mateřské školy? Není zvláštní odcházet uprostřed školního roku?
Nebudu se tajit tím, že jsem o odchodu z mateřské školy nepřemýšlela už dříve. Bylo mi nabídnuto pracovní místo z jiné mateřské školy a já ho přijala. Paní Sedlářová dostala mou výpověď k rukám a po vzájemné dohodě, bylo vše vyřešeno. Důvodů, proč jsem opustila školku uprostřed školního roku, je několik.
Můžete vyjmenovat aspoň ty nejdůležitější?
Důvody jsem vysvětlila paní ředitelce, byl tu problém nejen s dalekým dojížděním, ale i problém častého střídání učitelek během roku, a to si myslím, že je opravdu nevhodné. Pak také několik důvodů v rámci vzdělávání dětí.
Předpokládám, že jste četla červnovou stížnost vaší bývalé kolegyně Veroniky Schafferové. (Podrobnosti zde, pozn. aut.) Dala byste jí za pravdu? Nebo byste s ní naopak v něčem nesouhlasila?
Každá učitelka učí jiným stylem a jinou metodou. Tak to prostě je. Pokud paní Schafferová poukázala na nějaké nedostatky, co se týče výuky, tak s ní v některých bodech musím souhlasit. Nicméně každý pedagog dělá práci tak, jak mu vzdělání a praxe dovolí.
Je něco, za co byste mohla paní ředitelku pochválit?
Není v mé kompetenci soudit a hanit něčí práci. Pokud jsem s vedením nespokojena, dělám, co je třeba, a jako v tomto případě, hledám místo, kde budu svého nadřízeného respektovat.
Měla jste možnost hovořit se starostkou či jinými zastupiteli?
Měla jsem možnost mluvit s paní starostkou.
Jaké jste si z rozhovoru odnesla dojmy?
Můj názor vyslechla, a jak s ním naložila, je čistě její věc. Mé dojmy ze schůzky jsou spíše negativní.
Negativní v jakém smyslu?
Situace se nějakým způsobem řeší, ač si myslím, že zcela nevhodně, a proto jsem se rozhodla odejít.
Jaký máte názor na čerstvou zprávu školské inspekce? (Podrobnosti zde, pozn. aut.) Podává o školce objektivní obrázek?
Inspekce se bohužel nezabývala skutečnými problémy této školky, jako je například důvod vysoké fluktuace učitelek. Myslím, že inspekční zpráva neodpovídá reálnému stavu věci.
Je vám známo, na koho míří kritika inspekce o přetěžování dětí a další podobné výhrady?
Kritika se dle mého názoru snáší na práci pedagogů u dětí staršího předškolního věku.
Ze Školní nebo ze Zagarolské?
Myslím, že z obou.