V pátek 4. září ráno došlo v soustavě nelahozeveských železničních tunelů v 7.40 hodin ke střetu projíždějícího rychlíku R 675 Říp s osobou pohybující se v kolejišti.
Provoz na trati byl ihned zastaven a na místo neštěstí vzápětí dorazil Hasičský záchranný sbor SŽDC z Kralup následovaný profesionální jednotkou z Kralup i Mělníka, jakož i policisty a specialisty z odboru mimořádných událostí SŽDC. Přivolaný úřední lékař na místě konstatoval, že zranění šestadvacetileté ženy po střetu s rychlíkem R 675 jedoucím z Děčína nebyla slučitelná se životem.
Neštěstí se stalo nad zdejší Dvořákovou stezkou, která se zde jako jediná schůdná cesta vine po jinak nepřístupném levém břehu řeky Vltavy mezi Kralupy nad Vltavou a Nelahozevsí.
Provoz na trati 090 z Kralup do Ústí nad Labem byl v důsledku tragické události přerušen na dvě hodiny, v 10.15 hod. došlo k obnovení provozu na druhé koleji kvůli průjezdu nejdůležitějších čekajících vlaků.
Pasažéři ranního rychlíku byli především za pomoci hasičů SŽDC z vlaku evakuováni na níže položenou Dvořákovu stezku. Po několika stovkách metrů pěší chůze dorazili ke kralupské čtvrti Lobeč, odkud již mohli bezpečně pokračovat na kralupské nádraží.
O nešťastnou náhodu bohužel zřejmě opět nešlo. Svědkové nacházející se na kralupském nádraží zmiňují, že prý mělo údajně jít o šestadvacetiletou novomanželku z obce nedaleko Kralup na rozhraní Středočeského a Severočeského kraje.
Dotyčná prý přicestovala do Kralup ráno místní lokálkou a poté se zřejmě pěšky vydala nazpět k nedalekým nelahozeveským tunelům, které bohužel už dlouhá léta přitahují sebevrahy jako magnet. Soustava nelahozeveských tunelů je dlouhá celkem 355,5 m, první tunel o délce 23,30 m je současné nejkratším železničním tunelem v ČR.
K obdobné tragické události na téměř na identickém místě zde v posledních letech došlo v pondělí 28. června 2010, v neděli 16. září 2012 (více zde) a naposledy ve čtvrtek 11. září 2014, kdy zde ukončila svůj život pětatřicetiletá žena z Nelahozevsi (více zde).