Dovolte mi, abych na úvod prvního letošního zpravodaje shrnul, co se děje v Nelahozevsi na začátku roku 2015.
Máme za sebou první letošní plesy. Prvním byl ples myslivců, který měl letos velmi úspěšnou premiéru. V únoru navázal hasičský bál, jemuž předcházela tradiční “Uzlovaná” pro hasičskou omladinu. Této mimořádně populární akce pro “Soptíky” se letos účastnilo okolo 200 dětí z okolních obcí.
Ve volnočasovém centru se rozběhla výuka jazyků a nově také pod vedením paní Hurtíkové činnost klubu ručních prací. Paní Kuchařová se ujala vedení nově vznikajícího Klubu seniorů.
Máme podepsánu novou smlouvu se společností Regios o svozu komunálního odpadu. Zastupitelstvo také přijalo novou vyhlášku o nakládání s odpady, která nově řeší také oddělený sběr kovů.
Podali jsme žádost o dotaci na opravu dětského hřiště v Anglickém resortu. Osud dotace bude nyní záviset na poskytovateli, kterým je v tomto případě Ministerstvo pro místní rozvoj. Při přípravě podkladů k dotaci pomáhali děti a učitelé ze základní školy. Podle názorů dětí byl také projekt upraven. Za organizaci společné diskuze se žáky čtvrtého a pátého ročníku tímto děkuji paní ředitelce Bavorové.
Dokončujeme výběrové řízení a získání dotace na zateplení objektu Volnočasového centra v Zagarolské ulici. Poté, co jsme byli nuceni s ohledem na chyby ve Začátek roku 2015 v Nelahozevsi vítězné nabídce opakovat výběrové řízení, se v druhém kole sešlo 20 nabídek. Věřím, že tentokrát se již podaří vše dotáhnout do zdárného konce.
Dále pracujeme na stanovení investičních priorit v obci. Máme v této chvíli přibližně 60 námětů na projekty. Nyní probíhá jejich zpracování do podoby konkrétního projektového záměru tak, aby vznikl podklad pro rozhodnutí zastupitelů. Ti rozhodnou, které projekty realizovat v roce 2015 a které později.
Prodloužili jsme smlouvu se zámkem (Lobkowicz Events Management) a obnovili dialog o tom, jak dobře spolupracovat při organizaci kulturních akcí.
Posledním tématem, které je možná dnes opět tím nejdůležitějším, je tvorba nového územního plánu. Držíme se slíbeného postupu a navíc nad zákonem daný rámec jsme zorganizovali debatu s občany pracovním návrhem nového územního plánu. Občané měli možnost se s pracovním návrhem seznámit a diskutovat jak o jeho celkové koncepci, tak o jednotlivých lokalitách v katastru obce. Přes místy vypjatou atmosféru se podařilo debatu udržet ve věcné rovině a za to chci všem účastníkům a prezentujícím ze společnosti DGGG poděkovat.
Přeji Vám příjemné chvíle při čtení Zpravodaje!
Josef Kebrle