Do druhého kola voleb do školské rady za zákonné zástupce postupují dvě kandidátky.
V prvním kole voleb, které se uskutečnilo v úterý 18. listopadu, nezískala žádná z kandidátek nadpoloviční většinu hlasů. Proto se bude konat druhé kolo, do nějž postoupily dvě kandidátky s největším počtem získaných hlasů – Hana Čížková a Marta Mojžišová.
Druhé kolo se uskuteční v pondělí 24. listopadu od 13 do 17 hodin.
O volbách do školské rady jsme informovali v následujících článcích:
- Základní škola bude mít novou školskou radu (2. listopadu)
- Čtyři kandidátky za rodiče: O co by usilovaly ve školské radě? (12. listopadu)
Profily postupujících kandidátek
Hana Čížková
Nelahozeveskou školu navštěvují mé děti od roku 2006. Starší dva synové jsou již na gymnáziu v Kralupech a v Nelahozevsi je v současné době ve třetí třídě můj nejmladší syn. Od počátku jejich školní docházky jsou mé zkušenosti se školou vynikající. Oceňuji velmi přátelskou atmosféru školy, individuální a vysoce profesionální přístup k dětem i komunikaci s rodiči.
Velmi se mi líbí projektové vyučování, které škola hodně a velmi úspěšně používá, aplikace nových metod výuky, otevřená komunikace s dětmi a podpora sebehodnocení žáků, způsob řešení problémů mezi dětmi. Myslím, že na škole je patrné, že její učitelky dělají svou práci rády. Proto jsem ráda přijala nabídku, abych kandidovala do školské rady. V případě, že bych se členkou rady stala, mohu nabídnout dlouholeté zkušenosti pedagogického pracovníka na vysoké škole (patnáct let vyučuji na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy). Dále mám zkušenosti s programem Feuersteinova instrumentálního obohacování, tedy s metodou zaměřenou na rozvoj učebního potenciálu dětí i dospělých. V rámci nepovinného kroužku tento program vyučuji třetím rokem i na škole v Nelahozevsi.
Marta Mojžišová
Na naší základní škole si nejvíce cením kvalitních pedagogů, přátelské atmosféry a osobního přístupu paní učitelek k žákům i rodičům. Ráda bych svou případnou prací ve školské radě přispěla k tomu, aby i přes rostoucí počet dětí byla tato atmosféra co nejvíce zachována a zároveň aby škola nabízela svým žákům kvalitní vzdělávací program a rozvíjela jejich přirozený talent. Zvyšující se počet žáků vnímám na jednu stranu jako potenciální ohrožení téměř rodinného prostředí ve škole. Na stranu druhou větší počet dětí v posledních letech např. umožnil vznik řady volnočasových kroužků v rámci družiny, jak je to běžné na velkých školách. Ráda bych, aby se naši žáci v budoucnu zúčastňovali více různých školních olympiád a soutěží a získávali tak další motivaci ke studiu i cenné zkušenosti. Chtěla bych, aby absolventi naší základní školy, stejně jako jejich starší předchůdci, na školu rádi vzpomínali a aby byli zároveň dobře vybaveni na přestup na druhý stupeň základní školy nebo na víceleté gymnázium.
Vystudovala jsem Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy a o oblast školství a vzdělávání se dlouhodobě zajímám. Jsem matkou tří dětí, z nichž dvě naši základní školu navštěvují. Pokud budu do školské rady zvolena, mohu díky věku mladšího syna (2. třída) v radě pracovat po celé tři roky.
Kontakt s ostatními rodiči si chci udržovat prostřednictvím osobních setkání, např. při každodenním vyzvedávání dětí ze školy a pomocí e-mailu, zveřejněného na stránkách školy.
(mm)