Železniční nadjezd uprostřed obce je hotov. Dnes proběhla jedna ze závěrečných kontrolních prohlídek a most by mohl být otevřen možná už v pondělí. Stavební firma nyní kromě posledních dokončovacích prací intenzivně shání všechna potřebná povolení.
Podle původního plánu měl být most otevřen nejpozději k 1. srpnu, s tímto termínem také počítá objížďkový jízdní řád ČSAD, který platí do 31. července. Jenže most nelze otevřít, dokud s tím nebudou souhlasit všechny příslušné orgány a úřady. Stavební firma potřebuje například kladné vyjádření Správy železniční dopravní cesty, Drážního úřadu či Policie ČR. A má na to už jen jeden den, protože nejpozději v pátek musí odbor dopravy kralupského městského úřadu rozhodnout, zda dopravní uzávěru prodlouží či nikoliv. Pokud se do pátečního odpoledne na stole referentky odboru dopravy Městského úřadu Kralupy nad Vltavou Martiny Pekárkové nesejdou všechna potřebná stanoviska, uzávěru dle svých slov prodlouží a s ní i objížďkový jízdní řád autobusů. Podle Martiny Pekárkové je určitý posun pravděpodobný.
Opačný názor má však stavbyvedoucí firmy SMP CZ Miloslav Váňa. Ten je přesvědčen, že se vše stihne a most se otevře možná už v pondělí. Firma již dle vyjádření stavbyvedoucího požádala o povolení předčasného užívání mostu. Pokud policie, která si most přijede zkontrolovat v pondělí ráno, shledá čerstvě dokončenou stavbu způsobilou provozu, zátarasy budou dle Miloslava Váni okamžitě odstraněny a na most budou moci vjet ještě v pondělí první řidiči.
Pokud by uzavírka pokračovala i po 1. srpnu, mělo by se v každém případě jednat už jen o pár dní.
Na čtvrtek 16. srpna je pak plánováno slavnostní otevření mostu s účastí zástupců kraje. Tiskové oddělení krajského úřadu však zatím nebylo schopno říci, kdo se z kraje slavnostního otevření zúčastní a jak bude akce vypadat. Protože v té době bude již most v provozu, zřejmě by to znamenalo jej na chvíli znovu zavřít, aby mohl zástupce kraje před objektivy fotoaparátů přestřihnout pásku.
Rekonstrukce mostu začala v lednu letošního roku. Nejprve byl zbourán starý most z roku 1928 a na jeho místě byl postaven nový. Náklady na výstavbu činí 25 milionů korun, podstatná část této částky je hrazena ze strukturálních fondů Evropské unie.
(mm)