V příštím roce by měla být zahájena výstavba tří kruhových objezdů na třech klíčových kralupských křižovatkách. Stavební práce zkomplikují už tak dost složitou dopravní situaci v Kralupech a dotknou se i okolních obcí včetně Nelahozevsi.
Jedná se o křižovatku Na Františku, půlkruhovou křižovatku pod železničním mostem (která má být změněna na plnohodnotný kruhový objezd) a odbočku na Nelahozeves pod Hostibejkem. Křižovatky se budou přestavovat postupně a měly by být neustále průjezdné, ale vždy pouze jednou polovinou. Obdobným způsobem probíhala v nedávné době např. výstavba kruhového objezdu ve Veltrusích.
Vjezd nákladních automobilů do Kralup by měl být po dobu rekonstrukce zakázán, objízdné trasy by měly vést přes Veltrusy a Nové Ouholice, dále po obchvatu Velvar a pak starou velvarskou silnicí přes Zeměchy do Mikovic. Právě objízdné trasy nákladních automobilů představují velké riziko pro Nelahozeves, neboť jde o velkou zajížďku, kterou si bude chtít část řidičů zkracovat přes Nelahozeves a Lešany anebo přes již dnes dopravně velmi vytížené Podhořany. Těmto scénářům by mohla zabránit vhodná dopravní opatření v kombinaci s policejními kontrolami, pokud ovšem obec Nelahozeves dostane možnost se k dopravním opatřením vyjádřit.
Dopravně nekritičtější bude přestavba křižovatky Na Františku, neboť pro tu neexistuje žádná objízdná trasa ani pro osobní automobily. Lze tedy očekávat další nárůst kolon, ve kterých dnes každodenně postávají řidiči v celé Mostní ulici. Zbylé dvě křižovatky už lze s určitými obtížemi objet, přesto lze očekávat dlouhé kolony ze všech směrů i zde.
Jedním z rizik pro Nelahozeves je také možná kolize s rekonstrukcí mostu v Nelahozevsi přes železniční trať Praha–Ústí nad Labem. Rekonstrukce nelahozeveského mostu měla v tuto chvíli již probíhat, zahájení prací však postupně nabíralo zpoždění a aktuálně se hovoří o březnu, přičemž ani tento termín není ještě definitivně potvrzen.
Výstavba kruhových objezdů v Kralupech má přitom začít také příští rok. Středočeský kraj, který je jako vlastník silnice č. 101 investorem všech tří kruhových objezdů, sice ještě nevybral dodavatele stavby, to však lze s trochou snahy a štěstí zrealizovat během několika měsíců (výběr dodavatele na rekonstrukci mostu v Nelahozevsi trval pět měsíců). Kraj bude jistě spěchat, protože příští rok na podzim jsou komunální volby a úspěšně dokončené dopravní stavby bývají tradiční výkladní skříní krajských samospráv. Podle vyjádření krajského radního pro dopravu Robina Povšíka (ČSSD), které poskytl České televizi v pořadu Události v regionech letos v srpnu, by výstavba kruhových objezdů měla začít už na jaře 2012.
Pokud v té době bude zavřený most v Nelahozevsi a průjezd ulicí Pod Strání bude nějak omezen (což určitě bude a otázkou je pouze nalezení nejvhodnějšího řešení), budou muset jezdit přes Kralupy i ti řidiči, kteří normálně jezdí přes Veltrusy. To může v kombinaci s výstavbou kruhových objezdů v Kralupech způsobit opravdu vážné dopravní komplikace.
Odbor dopravy v Kralupech sice tvrdí, že k souběhu obou akcí nedojde, ve skutečnosti tomu však nemá možnost nijak zabránit. Na obě akce už existuje platné stavební povolení a ani v jednom z nich není stanovena podmínka, že práce lze zahájit až poté, kdy je druhá akce dokončena. Takže pokud se rekonstrukce mostu v Nelahozevsi třeba jen o dva měsíce opozdí (a znovu si připomeňme, že už teď má zpoždění půl roku a to se ještě nezačalo), k souběhu může snadno dojít. Ostatně vjezd na Masarykovo náměstí ve Slaném měl být také uzavřen pouze tři měsíce, ale nakonec se rekonstruovaná ulice otevřela až letos v říjnu – s šestiměsíčním zpožděním. Tříměsíční zpoždění nabrala také rekonstrukce veltruského mostu přes Vltavu prováděná v letech 2005–2006.