Vlak - Nela.cz

Územní řízení na rekonstrukci nelahozeveských tunelů začalo

DSC 8733 V listopadu zahájil středočeský krajský úřad územní řízení na projekt Rekonstrukce nelahozeveských tunelů. V rámci řízení má být rozhodnuto o přesné podobě projektu, jehož součástí je zejména ražba druhého železničního tunelu v lobečské skále, ale i přeložka trati podél ulice Dvořákova stezka, vybudování protihlukových stěn pod zámkem a kompletní rekonstrukce železniční zastávky Nelahozeves-zámek.

Přípravy na územní řízení rekonstrukce tunelů vrcholí

DSC 8737 Ještě v průběhu listopadu (po uzávěrce zpravodaje) by měl středočeský krajský úřad zahájit územní řízení pro projekt rekonstrukce nelahozeveských tunelů. V rámci řízení má být rozhodnuto o přesné podobě projektu, jehož součástí je zejména ražba druhého železničního tunelu v lobečské skále, ale i přeložka trati podél ulice Dvořákova stezka, vybudování protihlukových stěn pod zámkem a kompletní rekonstrukce železniční zastávky Nelahozeves-zámek.

Infocentrum Nelahozeves – Zastávka Antonína Dvořáka je tu pro vás

DSC 9225 V neděli 9. srpna obec Nelahozeves otevřela své infocentrum, kam si zároveň můžete zajít na něco dobrého a posedět se známými. Slavnostní otevření, na kterém vystoupili Kralupští žesťoví sólisté, pěvecké uskupení Období sboru z Nelahozevsi a kapela Blues and the gang, si nenechalo ujít několik stovek lidí, včetně většiny zastupitelů naší obce.

Uvnitř článku fotogalerie ze zahájení

Spolek Dvořákova stezka se představuje

Spolek Dvořákova stezka vznikl v červenci 2020 ve snaze chránit Dvořákovu stezku a její krajinný ráz, jako odkaz kulturně přírodního dědictví pro další generace. Domníváme se, že bychom měli být hrdi na odkaz hudebního skladatele Antonína Dvořáka, který je znám po celém světě. Pravidelné procházky touto stezkou byly zdrojem a inspirací pro jeho skladby a tvorbu. Stejně jako zpěvaví ptáci a šumějící stromy, které jsou zde již sta let. Měli bychom proto zachovat ráz dané lokality i pro další generace.

Přeložku Dvořákovy stezky místní odmítají, podle starosty je na zásadní námitky pozdě

DSC 8727 Připravovaný projekt přeložky železniční trati (psali jsme o něm podrobně v čísle 4/2020) nadále naráží na odpor obyvatel ulice Dvořákova stezka. Kontroverze působí zejména plán Správy železnic narovnat dosud esovitý profil trati, což by znamenalo posun ulice i stezky blíže k řece. To by si vyžádalo zbourání několika budov a vykácení tisíců stromů a keřů podél stezky. Podle starosty Jakuba Bryndy (Pro Nelahozeves) je ale na podobné námitky pozdě. To potvrzují i dosavadní reakce Správy železnic, která na projektu nehodlá již nic podstatného měnit.

Lidé z Dvořákovy stezky se bouří proti plánované rekonstrukci nelahozeveské dráhy

Severní portály 2

Vizualizace nových severních portálů (na straně Nelahozevsi)
Připravovaný projekt modernizace železniční trati v Nelahozevsi začíná narážet na odpor některých obyvatel ulice Dvořákova stezka. Lidem se nelíbí, že má být trať posunuta blíže k řece, což by si vyžádalo nutnost demolice několika objektů v této ulici.

Jak vysoké budou nové protihlukové stěny?

phs

Model protihlukové stěny při pohledu od kulturního domu
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce na Dvořákově stezce a podél vlakové zastávky vybudovat protihlukové stěny. V jedné z variant by stěny měly být na některých místech vysoké až 3,5 metru.

Obec chce v nádražní budově u zámku provozovat infocentrum

vizual

Vizualizace možné podoby budoucího infocentra
Obec Nelahozeves se v červnu přihlásila do výběrového řízení na pronájem nádražní budovy na zastávce Nelahozeves-zámek. Vedení obce by v nevyužívané budově rádo zřídilo a provozovalo infocentrum (IC). Mimo jiné má také v plánu zrekultivovat okolí nádraží.

Nádražní budovy v Nelahozevsi už nedělají obci ostudu

IMG 0542 V loňském roce Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) zrekonstruovala zchátralou budovu nelahozeveského nádraží. Budova dostala novou střechu, fasádu, okna i dveře, opraveny byly i interiéry. V současné době finišuje i oprava budovy bývalé výdejny lístků na zastávce Nelahozeves-zámek.

Historické vlaky a autobusy se sjedou do Kralup, zajedou i do Nelahozevsi

DSCF0538 V sobotu 27. dubna se na kralupském nádraží a jeho okolí bude konat Středočeský železniční den, a to od deváté ráno až do šesté večer. Do Kralup přijedou jak parní, tak dieselové lokomotivy, jakož i nejedna historická nebo naopak zcela moderní souprava pro cestující. Nebudou chybět ani dnes již historické autobusy. Vlaky i autobusy budou vyrážet široko i daleko po okolí podle svých mimořádných jízdních řádů. Dočká se i Nelahozeves.

Rychlík najel u zámku na nastražené kamení

foto3

Odstavený rychlík na nádraží Nelahozeves | Foto: Policie ČR
V úterý 18. července krátce po 20. hodině najel rychlík jedoucí z Prahy do Ústí nad Labem u železniční zastávky Nelahozeves-zámek do navršeného kamení. K nehodě došlo v rychlosti cca 90 km/h. Ve vlaku cestovalo 100 lidí.

Vlaky do Nelahozevsi budou jezdit každou hodinu

DSCF8313 V neděli 11. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád vlakové dopravy. Pro Nelahozeves přináší podstatnou změnu – vlaky z Kralup nad Vltavou do Nelahozevsi a zpět budou jezdit v hodinových intervalech.

Nový tunel, protihlukové stěny, zbouraný dům. Chystá se velká rekonstrukce dráhy v Nelahozevsi

20150404 165513

Západně od současné soustavy tří tunelů (na snímku vpravo ve svahu) bude vyražen nový tunel, do nějž bude svedena doprava ve směru na Kralupy nad Vltavou.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá rozsáhlou modernizaci železniční trati podél Dvořákovy stezky. Stávající trať v úseku tunelů a jejich okolí již z mnoha důvodů nevyhovuje a musí být rozšířena, aby po ní mohly vlaky jezdit rychleji a bezpečněji. Projekt by měl být podle současných plánů zahájen za čtyři roky, hotovo by mělo být do roku 2025.

Parní lokomotiva Šlechtična v neděli zastaví v Kralupech i v Nelahozevsi

hvlak02

Šlechtična na kralupském nádraží v roce 2012.
Stovky železničních fanoušků se v neděli 26. dubna opět chystají na kralupské hlavní nádraží, na které opět po roce dorazí zvláštní Expresní vlak Svatý Jiří v čele s parní lokomotivou řady 475.1 zvanou „Šlechtična“.

Provozovatelem portálu Nela.cz je Nela Media, z. ú. Nejedná se o oficiální stránky obce. Obsah těchto stránek může být šířen pouze v souladu s licenčními podmínkami.

Kontakty, redakce, licence